Informace o zpracování osobních údajů
Naše společnost TaxVision s.r.o., IČO 27921450, se sídlem Prvního pluku 17, 186 00 Praha 8 - Karlín, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spis. zn. C 126641 je oprávněna vykonávat činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence a daňové poradenství. Našimi klienty mohou být právnické osoby i osoby fyzické. Osobními údaji jsou však pouze takové údaje, které se vážou k fyzické osobě.
Tento dokument obsahuje podrobné informace o zpracování osobních údajů ze strany naší společnosti, zejména:
Vedení účetnictví, mzdové a daňové agendy našich klientů
V rámci této činnosti sbíráme a zpracováváme osobní údaje klienta, pokud jde o fyzickou osobu a osobní údaje zástupců klienta, nebo jeho kontaktních osob, pokud jde o osobu právnickou. Osobní údaje získáváme přímo ze smlouvy nebo od klienta jiným způsobem (prostřednictvím e-mailové, písemné či telefonické komunikace).
Zpracováváme osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, titul, adresa, e-mailová adresa, telefon (u podnikatelů i obchodní firmu, IČO a sídlo). V případě zpracování mezd či jiných činností nezbytných pro plnění smluv může jít i o další údaje, jako např. datum narození, rodné číslo, apod.
Účelem zpracování osobních údajů je poskytování sjednaných služeb klientovi, zejména vedení účetnictví, zpracování mzdové agendy zaměstnanců klienta, zpracování a podání daňových přiznání a dalších podání na příslušné úřady.
Právním základem pro zpracování je splnění smlouvy, kterou s naší společností uzavírá klient – fyzická osoba. V případě klienta – právnické osoby má naše společnost oprávněný zájem na zpracování osobních údajů jejích zástupců, jinak by nebylo možné služby poskytovat.
Osobní údaje zpracováváme pro tento účel po dobu trvání smlouvy mezi klientem a naší společností a po jejím ukončení po dobu vyplývající z právních předpisů (zejména účetních a daňových).
Naše společnost v rámci této činnosti posílá informace o klientovi příslušnému finančnímu úřadu a/nebo příslušnému soudu. Žádné z těchto osobních údajů nepředává naše společnost do třetích zemí mimo EU.
Při zpracování osobních údajů naše společnost:
Pro vysvětlení:
Práva subjektu údajů v souvislosti se zpracováním jeho osobních údajů
Subjekt údajů má různá práva vyplývající zejména z článků 15 až 22 obecného nařízení o ochraně osobních údajů Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 (známé i pod zkratkou „GDPR“). Pro jejich uplatnění naše společnost níže shrnuje jejich výčet a obsah.
Obecně pro uplatnění uvedených práv platí následující:
Právo na přístup k osobním údajům
Fyzická osoba má právo získat informace o tom, zda její osobní údaje zpracováváme nebo nikoliv. Pokud dochází ke zpracování jejích osobních údajů, má současně právo přístupu k nim a k informacím o zpracování. Pokud o to požádá, naše společnost poskytne této fyzické osobě kopii zpracovávaných osobních údajů. Za další kopie, které by případně vyžádala, již naše společnost může účtovat poplatek ve výši administrativních nákladů. O výši takového poplatku bude naše společnost informovat žadatele předem. Pokud by vydáním kopie osobních údajů mohla být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob, nebude kopie osobních údajů naší společností poskytnuta.
Právo na opravu osobních údajů
Naše společnost zpracovává osobní údaje v dobré víře, že jde o údaje přesné a aktuální. V případě, že zpracováváme nepřesné nebo neúplné osobní údaje, má subjekt údajů právo, abychom takové údaje na žádost opravili či doplnili.
Právo na výmaz osobních údajů
V případech, kdy:
má subjekt údajů tzv. „právo být zapomenut“, tedy právo na výmaz svých osobních údajů.
Upozorňujeme, že existují situace, ve kterých toto právo subjektu údajů nenáleží, zejména pokud je zpracování osobních údajů nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků apod. Přehled výjimek obsahuje čl. 15 odst. 3 GDPR.
Právo na omezení zpracování osobních údajů
V níže popsaných případech subjektu údajů náleží právo na omezení zpracování jeho/jejích osobních údajů:
V době omezení zpracování budeme osobní údaje zpracovávat pouze na základě souhlasu subjektu údajů s takovým zpracováním. Omezení se nevztahuje na uložení osobních údajů, nebo na jejich zpracování z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu.
Před obnovením zpracování osobních údajů budeme subjekt údajů předem informovat.
Právo na přenositelnost údajů
V případech, kdy naše společnost:
má subjekt údajů právo získat své osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Dále má právo předat tyto osobní údaje jinému správci. Pokud je to technicky možné a bude to subjekt údajů od naší společnosti požadovat, předá naše společnost jeho/její osobní údaje přímo určenému správci.
Pro vyloučení pochybností uvádíme, že pro uplatnění práva přenositelnosti musí být splněny všechny výše uvedené podmínky současně.
Právo vznést námitku
Právo vznést námitku má subjekt údajů v případě, že jeho/její osobní údaje zpracováváme na základě oprávněného zájmu (našeho nebo třetí osoby) nebo ve veřejném zájmu. V případě námitky nebudeme osobní údaje zpracovávat, ledaže máme pro takové zpracování závažné oprávněné důvody, které převažují nad zájmy subjektu údajů nebo právy a svobodami, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. O takových oprávněných důvodech nebo nárocích budeme subjekt údajů informovat.
V případech, kdy osobní údaje zpracováváme pro účely přímého marketingu, včetně profilování za tímto účelem, můžete námitku vznést kdykoliv.
Na základě takové námitky již osobní údaje pro tyto účely nebudeme zpracovávat.
Právo podat stížnost u dozorového úřadu
Ve věci zpracování osobních údajů se můžete obrátit na příslušný dozorový úřad v členském státě EU. Pro území České republiky se můžete obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. Bližší informace o úřadu najdete na jeho webových stránkách www.uoou.cz.
V Praze, 24. 4. 2018
Blanka Štarmanová, jednatel společnosti
Zákonné lhůty archivace účetních dokladů
Příloha Informace o zpracování osobních údajů TaxVision s.r.o.
DOKUMENTACE |
DOBA ARCHIVACE |
ZÁKONNÁ NORMA |
|
|
|
Podnikatel, který není dle zákona o účetnictví účetní jednotkou (neplátce DPH, vede daňovou evidenci nebo uplatňuje výdaje paušálem) |
||
jakékoliv dokumenty potřebné k daňové kontrole |
3 roky (s možností prodloužení lhůty až o 10 let) |
č. 280/2009 Sb. (Daňový řád) § 92 (3), § 93 a § 148 |
|
|
|
Účetní jednotka (podle zákona o účetnictví) |
|
|
účetní závěrky a výroční zprávy |
10 let |
č. 563/1991 Sb. (Zákon o účetnictví) § 31 a § 32 |
účetní doklady, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh, přehledy |
5 let |
|
účetní záznamy, kterými účetní jednotky dokládají vedení účetnictví (mzdové listy, daňové doklady aj.) |
5 let |
|
|
|
|
Podnikatelé (plátci DPH) i účetní jednotky |
|
|
doklady od osob povinných k dani z přidané hodnoty |
10 let |
č. 235/2004 Sb. Zákon o dani |
|
|
|
Zaměstnavatelé |
|
|
stejnopisy evidenčních listů |
3 roky |
č. 582/1991 Sb. (Zákon o organizaci a provádění |
seznam společníků a členů statutárního orgánu dozorčí rady společnosti za jednotlivé kalendářní měsíce (před rokem 2014, od 1. 1. 2014 je tato povinnost zrušena) a přehled kalendářních měsíců, za které společnost neodvedla pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti |
6 let (3 roky |
|
mzdové listy (mzdové listy poživatelů starobního důchodu) |
30 let (10 let) |
|
údaje potřebné pro stanovení a odvod pojistného |
10 let |
č. 589/1992 Sb. (Zákon |
vnitřní předpis, kterým zaměstnavatel stanovuje práva z pracovněprávních vztahů výhodněji |
10 let |
č. 262/2006 Sb. (Zákoník |